top of page

Onderwijsinspectie: onderwijs op afstand vergroot achterstanden

Scholen zetten zich zoveel mogelijk in om extra aandacht te geven aan specifieke groepen leerlingen, toegespitst op waar dit nodig is.

Toch raken leerlingen met leerachterstanden of met een moeilijke thuissituatie door het onderwijs op afstandverder achterop ten opzichte van de rest.


Dat concludeert de Onderwijsinspectie in een monitoronderzoek onder 865 scholen


Bij Wiskunde is het een bekend probleem, dat indien je achterop raakt, een inhaalslag moeilijk te maken is voor de leerlingen. Daarom zal er ook extra aandacht en tijd moeten worden besteed om voor dit specifieke vak gerichte oplossingen te kunnen bieden.


SnapWiskunde kan hierbij voor jouw school of voor jezelf een ondersteunende rol bieden om achterstanden met wiskunde weg te werken. Neem voor meer informatie contact met ons op.

 

Voor het volledige artikel verwijzen wij naar:





7 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page